vineri, 10 decembrie 2010

Riscurile folosirii combustibilor alternativi




       Pe de o parte, utilizarea combustibililor alternativi rezolva o dubla problema:
 1) reduce emisiile de gaze cu efect de sera 
 2) ajuta la valorificarea si eleminarea deseurilor produse de alte industrii.
Pe de alta parte, folosirea lor nu este lipsita de riscuri. De aceea este important sa stii ca atunci cand folosim combustibili alternativi respectam niste standarde stricte. Acestea se aplica in toate unitatile de productie ale Grupului HeidelbergCement si respecta recomandarile internationale in materie. Astfel:
  • Folosim doar deseuri si combustibili alternativi cu origini bine cunoscute si care corespund strict criteriilor noastre de acceptare, disponibile la cerere;
  • Inainte de a fi introduse in cuptoarele noastre toate deseurile sunt supuse unor teste riguroase in ceea ce priveste caracteristicile fizico-chimice. Analizele complete sunt obligatorii la inceputul utilizarii fiecarui nou tip de deseu si pe parcurs, ca proba medie, pe anumite cantitati;
  • Nu folosim ca si combustibili deseuri pentru care exista solutii mai ecologice de distrugere a lor;
  • Nu folosim combustibili alternativi daca acestia ar putea avea un impact negativ asupra sanatatii umane, mediului inconjurator sau a comunitatii locale;
  • Nu folosim deseuri sau combustibili alternativi daca emisiile rezultate din arderea lor sunt mai mari decat emisiile rezultate din arderea combustibililor traditionali;
  • Activitatea de co-incinerare este strict reglementata de autorizatii emise de autoritatile competente. Emisiile la cos sunt monitorizate continuu.
    

7 comentarii:

  1. Cel mai important avantaj al folosirii acestor combustibili consta in faptul ca sunt economisite cantitati semnificative de combustibili fosili, adica de resurse naturale neregenerabile. Totodata se reduc si emisiile de gaze de sera.

    Un alt beneficiu adus comunitatii este ca sunt valorificate si eliminate complet deseuri generate de alte industrii si activitati (industria petroliera, auto, agricultura, silvicultura, deseuri municipale).

    RăspundețiȘtergere
  2. Combustibilii alternativi reprezintă substanţe sau materiale utilizate drept combustibili, altele decât combustibilii fosili convenţionali (petrol, cărbune, gaze naturale). În continuare vom enumera cei mai utilizati combustibili alternativi și vom descrie impactul lor asupra mediului înconjurător.

    Biodieselul este un combustibil puţin poluant, rezultat din grăsimi animale, alge sau ulei vegetal refolosit. În urma arderii, biodieselul emană mai puţine hidrocarburi aromatice și o cantitate mai redusă de monoxid de carbon decât dieselul convenţional. Această substanţă este numită neutră la carbon, întrucât dioxidul de carbon rezultat în urma combustiei este absorbit ușor de plante.

    Cititi si: Telegondole pe hidrogen spre cetăţile Şoimoş şi Şiria

    Etanolul este utilizat pe scară tot mai largă, fiind obţinut din materiale fibroase precum așchiile de lemn sau din amidon aflat în plante precum porumbul. Etanolul arde mai ecologic decât combustibilii convenţionali, reducând gazele cu efect de seră. Statele Unite ale Americii reprezintă cel mai mare producător mondial de etanol, cu 4,6 miliarde galoane (1,22 miliarde litri).
    Uleiul vegetal este un combustibil economic și nepoluant, necesitând foarte mici modificări asupra motorului care îl utilizează. Deoarece uleiul vegetal nefolosit dă același rezultat ca și cel folosit, proprietarii mașinilor care necesită un astfel de combustibil pot procura substanţa de la restaurante gratuit sau la un preţ modic.

    Hidrogenul este utilizat drept combustibil pentru mijloacele de transport în comun din SUA, este nepoluant, însă implică anumite costuri care nu pot fi suportate de către toţi consumatorii și de aceea această substanţă încă nu este utilizată în masă.

    Gazul natural comprimat este inodor și necoroziv, reducând emisiile de gaze cu 80% comparativ cu vehiculele pe benzină, și se obţine la costuri mult mai reduse decât combustibilii convenţionali.

    Electricitatea este nepoluantă, deși generatoarele care produc bateriile cu ajutorul cărora funcţionează mașinile electrice sunt considerate poluante. Emisiile generate de acestea sunt, însă, reduse.
    Preţurile tot mai ridicate ale combustibililor convenţionali, precum și îngrijorările privind încălzirea globală determină intensificarea cercetărilor în domeniu, iar în viitorul apropiat exclus va deveni „normal” ceea ce astăzi numim „alternativ”.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Intr-adevar, exista si riscuri ale combustibililor alternativi dar exista si avantaje; iata cateva:

    ● Peste 50 % dintre proprietarii parcurilor de vehicule conventionale vor achizitiona vehicule cu propulsie alternativa
    ● Masurile cu privire la urmatoarele aspecte sunt considerate de operatorii de vehicule ca fiind foarte pozitive si importante:

    ASPECTE SOCIO-ECOLOGICE
    - Imaginea companiei
    - Avantaje generale pentru ecologie
    - Curiozitate pentru tehnologii noi
    - Sustinere prin retelele locale

    ASPECTE FINANCIARE SI DE POLITICI
    - Avantaje competitive
    - Legislatia si politica nationala
    - Legislatia si politica locala

    RăspundețiȘtergere
  5. O solutie pentru aceasta problema a aparut in urma cu 30 de ani, cand, pe plan international au inceput sa fie utilizati "combustibilii alternativi", pe baza de deseuri cu potential calorific ridicat.

    Cel mai important avantaj al folosirii acestor combustibili consta in faptul ca sunt economisite cantitati semnificative de combustibili fosili, adica de resurse naturale neregenerabile. Totodata se reduc si emisiile de gaze de sera.

    Un alt beneficiu adus comunitatii este ca sunt valorificate si eliminate complet deseuri generate de alte industrii si activitati (industria petroliera, auto, agricultura, silvicultura, deseuri municipale). Mihaela N.

    RăspundețiȘtergere
  6. http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/combustibili-alternativi-150601..PANRIRU...sunt prezentate si imagini..sper sa ajute in plus informatiilor de mai sus

    RăspundețiȘtergere
  7. Georgiana Stelea.Biodiesel
    Avantaje:
    * pot fi folositi in practic orice motor diesel;
    * reprezinta resurse regenerabile care pot fi procesate cu usurinta;
    * produc mai putine emisii poluante si gaze cu efect de sera;
    * biodegradabil si netoxic.
    Dezavantaje:
    * folosirea in forma pura sau in amestec ce contine peste 5% biodiesel nu e agreeata de constructori, care sunt gata sa retraga garantia;
    * consumul de combustibil e putin mai mare din cauza eficientei energetice ceva mai mici;
    * deocamdata este semnificativ mai scump decat motorina conventionala;
    * inca nu se stie exact ce efecte are asupra fiabilitatii daca este folosit in forma pura sau in amestec de peste 5%;
    * emisiile contin mai multi oxizi de azot
    Combustibili pe baza de etanol
    Avantaje:
    * poate fi produs in gospodarie oriunde in lume;
    * produce emisii mai putin poluante;
    * nivelul detonatiilor in motor este redus;
    * pretul unui vehicul pregatit sa consume acest combustibil nu e cu mult mai mare decat al unuia normal.
    Dezavantaje:
    * continut mai mic de energie, duce la un consum ceva mai mare (totusi in cazul unor vehicule cu sistem alternativ de alimentare s-a observat o reducere a consumului);
    * poate fi folosit doar in autovehicule care beneficiaza de un sistem de alimentare alternativ (se pot alimenta fie cu E85, fie cu benzina obisnuita);
    * infrastructura de statii de alimentare foarte redusa (cele mai multe statii sunt in Statele Unite si Suedia);
    * este ceva mai scump de produs decat benzina.

    RăspundețiȘtergere