vineri, 10 decembrie 2010

Combustibilii alternativi

   Combustibilii alternativi - solutie ecologica propusa de industria cimentului


       O solutie pentru aceasta problema a aparut in urma cu 30 de ani, cand, pe plan international au inceput sa fie utilizati "combustibilii alternativi", pe baza de deseuri cu potential calorific ridicat.
       Cel mai important avantaj al folosirii acestor combustibili consta in faptul ca sunt economisite cantitati semnificative de combustibili fosili, adica de resurse naturale neregenerabile. Totodata se reduc si emisiile de gaze de sera.
       Un alt beneficiu adus comunitatii este ca sunt valorificate si eliminate complet deseuri generate de alte industrii si activitati (industria petroliera, auto, agricultura, silvicultura, deseuri municipale). Arderea in cuptorul de clincher asigura conditiile optime de valorificare a acestor deseuri. Componenta organica a deseurilor este complet distrusa si produce energie termica, in timp ce componenta minerala este integrata chimic in structura clincherului, fara a mai produce zguri sau cenusi. 
        
         

15 comentarii:

  1. Rezultate care au fist obtinute obtinut folosind combustibili alternativi in fabricile CARPATCEMENT Holding
    Am conservat resurse de energie si am valorificat deseuri, aducand astfel un beneficiu intregii comunitati. Spre exemplu, in perioada 2004 - 2009, de cand am introdus combustibilii alternativi in procesele noastre de productie, am co-incinerat:
    peste 90.000 de tone de cauciuc, inclusiv anvelope uzate;
    peste 37.000 tone de deseuri lemnoase;
    aproximativ 24.000 tone de reziduuri din industria petroliera;
    aproximativ 23.000 tone de rumegus impregnat cu ulei uzat sau deseuri petroliere;
    peste 5.000 tone combustibil preparat din deseuri industriale si menajere sortate;
    aproximativ 1.000 tone deseuri de lacuri, vopsele, solventi, emulsii, materiale plastice si textile, ulei uzat.

    RăspundețiȘtergere
  2. RISCURILE FOLOSIRII COMBUSTIBILILOR ALTERNATIVI

    Pe de o parte, utilizarea combustibililor alternativi rezolva o dubla problema: 1) reduce emisiile de gaze cu efect de sera si 2) ajuta la valorificarea si eleminarea deseurilor produse de alte industrii. Pe de alta parte, folosirea lor nu este lipsita de riscuri.

    De aceea este important sa stii ca atunci cand folosim combustibili alternativi respectam niste standarde stricte. Acestea se aplica in toate unitatile de productie ale Grupului HeidelbergCement si respecta recomandarile internationale in materie. Astfel:
    Folosim doar deseuri si combustibili alternativi cu origini bine cunoscute si care corespund strict criteriilor noastre de acceptare, disponibile la cerere;
    Inainte de a fi introduse in cuptoarele noastre toate deseurile sunt supuse unor teste riguroase in ceea ce priveste caracteristicile fizico-chimice. Analizele complete sunt obligatorii la inceputul utilizarii fiecarui nou tip de deseu si pe parcurs, ca proba medie, pe anumite cantitati;
    Nu folosim ca si combustibili deseuri pentru care exista solutii mai ecologice de distrugere a lor;
    Nu folosim combustibili alternativi daca acestia ar putea avea un impact negativ asupra sanatatii umane, mediului inconjurator sau a comunitatii locale;
    Nu folosim deseuri sau combustibili alternativi daca emisiile rezultate din arderea lor sunt mai mari decat emisiile rezultate din arderea combustibililor traditionali.
    D.Laura

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Forţele marine ale Statelor Unite vor lansa o întreagă flote de nave şi submarine “prietenoase cu mediul”.
    Marina SUA lansează cu ocazia Zilei Pământului, pe 22 aprilie, primul avion supersonic pe biocombustibil.
    Aeronava Green Hornet are rezervoarele umplute 50% cu ulei rafinat din seminţele plantei Camelina sativa. Testul de zbor va avea loc la Naval Air Station în Maryland şi este o încercare a Marinei de a-şi reduce consumul de petrol şi de a se îndrepta către combustibilul alternativ pentru aviaţie.
    Testul lui Green Hornet vrea să demonstreze că se pot atinge viteze supersonice şi folosind biocombustibili, spun reprezentanţii Armatei americane.
    Marina SUA va lansa, de asemenea, o întreagă flotă “verde” de nave. “The Great Green Fleet” va conţine nave de luptă, submarine şi avioane bazate exclusiv pe biocombustibili.
    Primul grup va fi testat în 2012, iar flota va fi operaţională în 2016.
    De apreciat acesta decizie luata de americani ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Rezultate obtinute prin folosirea combustibililor alternativi in fabricile Carpatcement:

    http://business.ro/images/rapoarte/carpatcement_html_5cfde9be.png

    RăspundețiȘtergere
  6. intrati si pe acest site..sunt lucruri frumoase si interesante..:*:*:*(Cristina Smeu).

    http://www.combustibilalternativ.org/cum-se-poate-creea-energie-electrica-din-deseuri/#more-96

    RăspundețiȘtergere
  7. hey aici Diaconeasa Ana Maria am gasit ceva interesant despre combustibili si am vrut sa impartasesc informatiile cu voi :D have fun :* Combustibilii sunt substante care reactioneaza din punct de vedere chimic cu o alta substanta pentru a produce caldura, sau care produca caldura prin procese nucleare. Termenul de combustibil este in general limitat la substantele care ard repede in aer sau oxigen, emanand cantitati mari de caldura. Combustibilii sunt folositi pentru incalzire, pentru producera energiei la motoare cu combustie interna si pentru o sursa directa de energie in cazul propulsarii rachetelor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Combustibilii alternativi
    Combustibilii alternativi nu sunt asa de buni pe cat sunt laudati
    Pentru a se reduce dependenta de combustibilii fosili si pentru a proteja mediul,

    statele dezvoltate ale lumii incearca sa implementeze si sa stimuleze utilizarea combustibililor de origine vegetala.



    Astfel, in Uniunea Europeana sunt alocate suprafete din ce in ce mai extinse pentru cultivarea plantelor tehnice destinate extragerii de carburanti alternativi. Un studiu italian arata insa ce se intampla cu motoarele diesel ce ar functiona cu un amestec de 70% ulei de rapita si doar 30% motorina. Pentru inceput, experimentul a aratat ca nu este posibila pornirea la rece a motorului diesel avand ca si combustibil exclusiv ulei de rapita pur.CIOPONEA CORINA

    RăspundețiȘtergere
  9. *Stiati ca pepenii aruncati de fermieri ar putea fi folositi pentru a fabrica etanol ?

    Cercetatorii americani vor sa foloseasca pepenii pentru a crea combustibili alternativi. Oamenii de stiinta au descoperit ca sucul obtinut din pepeni poate fi utilizat pentru a crea etanol. Dupa ce au confirmat posibilitatea transformarii pepenilor in etanol, cercetatorii americani au dorit sa afle daca pepenii sunt viabili pentru a fi folositi drept combustibil alternativ. Mai exact, cercetatorii doresc sa afle daca fermierii americani recolteaza suficienti pepeni pentru a putea furniza cantitatea necesara populatiei dar si industriei de combustibili alternativi.

    Dupa cum stiti, cercetatorii au descoperit numeroase metode de a produce etanol din produse alimentare, dar folosirea porumbului sau a altor cereale pentru a crea combustibil poate crea o problema mondiala cu hrana, deoarece folosirea alimentelor pe post de carburant ar putea sa creasca pretul acestora. Tocmai de aceea nu este recomandata folosirea cerealelor pentru a crea combustibili alternativi. In schimb, pepenii ar putea fi folositi cu succes in acest scop.

    RăspundețiȘtergere
  10. ESTE GAZUL NATURAL UN COMBUSTIBIL ALTERNATIV?

    ● Gazul Natural ca si combustibil alternative are calitate de ardere nepoluanta.
    ● Trebuie depozitat in stare comprimata (CNG) sau lichefiata
    (LNG):
    – Gaz Natural Comprimat (CNG)
    – Gaz Natural Lichefiat (LNG).

    Statiile de alimentare sunt scumpe, dar costurile combustibililor sunt reduse. Pentru proprietarii parcurilor de vehicule cu depouri este fezabila achizitia unei statii proprii de alimentare, iar pentru parcurile mai mici de vehicule exista variante de realizare si utilizare in parteneriat a unor statii de alimentare, sau utilizarea unei statii vecine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Oficialii europeni lucreaza la o strategie pe termen lung in ceea ce priveste combustibilii alternativi pentru a reduce emisiile de carbon din transport pana in 2050, potrivit unui proiect de raport al Comisiei Europene (CE), citat de EurActiv.

    Un proiect de raport redactat de catre expertii Grupul european pentru viitorii combustibili din transport evalueaza optiunile Europei pentru substituirea petrolului in sectorul transporturilor.

    Grupul, care cuprinde asociatii industriale, ONG-urilor si oficiali ai CE, a fost organizat de CE pentru a oferi consiliere cu privire la elaborarea de strategii politice pentru combustibilii alternativi. Mihaela N.

    RăspundețiȘtergere
  12. Mocofan Flori..
    Ce sunt combustibili alternativii...?Combustibilii alternativi reprezintă substanţe sau materiale utilizate drept combustibili, altele decât combustibilii fosili convenţionali (petrol, cărbune, gaze naturale). În continuare vom enumera cei mai utilizati combustibili alternativi și vom descrie impactul lor asupra mediului înconjurător...

    RăspundețiȘtergere
  13. Flori MOCOFAN..
    Dacă există combustibili alternativi, energie alternativă, de ce nu ar exista şi îngrăşăminte alternative?...Am gasit un filmulet.http://www.antena3.ro/romania/alegele-moarte-de-pe-malul-marii-negre-folosite-ca-ingrasamant-114237.html...

    RăspundețiȘtergere
  14. Stelea Georgiana.Combustibilii alternativi reprezintă substanţe sau materiale utilizate drept combustibili, altele decât combustibilii fosili convenţionali (petrol, cărbune, gaze naturale).Cei mai utilizati combustibili alternativi sunt:
    Biodieselul este un combustibil puţin poluant, rezultat din grăsimi animale, alge sau ulei vegetal refolosit. În urma arderii, biodieselul emană mai puţine hidrocarburi aromatice și o cantitate mai redusă de monoxid de carbon decât dieselul convenţional. Această substanţă este numită neutră la carbon, întrucât dioxidul de carbon rezultat în urma combustiei este absorbit ușor de plante
    Etanolul este utilizat pe scară tot mai largă. Etanolul arde mai ecologic decât combustibilii convenţionali, reducând gazele cu efect de seră. Statele Unite ale Americii reprezintă cel mai mare producător mondial de etanol, cu 4,6 miliarde galoane (1,22 miliarde litri)..
    Hidrogenul este utilizat drept combustibil pentru mijloacele de transport în comun din SUA, este nepoluant, însă implică anumite costuri care nu pot fi suportate de către toţi consumatorii și de aceea această substanţă încă nu este utilizată în masă.
    Gazul natural comprimat este inodor și necoroziv, reducând emisiile de gaze cu 80% comparativ cu vehiculele pe benzină, și se obţine la costuri mult mai reduse decât combustibilii convenţionali.

    RăspundețiȘtergere
  15. PANTIRU:Am descoperit cum se pot forma combustibilii alternativi:X
    Un arzator cu plasma foloseste gaz si electrozi puternici pentru a crea plasma, adica gaz ionizat. Uneori aceasta este numita a patra stare de agregare. In natura putem vedea plasma in fulgere.
    Temperaturile la care poate ajunge un arzator cu plasma pot fi mai mari decat cele de la suprafata soarelui (peste 6000 de grade Celsius). La aceste temperaturi, deseurile nu au nici o sansa. Moleculele sunt descompuse intr-un proces numit disociere moleculara. Cand moleculele sunt expuse la energie intensa (cum ar fi cea generata de un arzator cu plasma), legaturile moleculare ce tin legaturile chimice ale moleculelor devin excitate si se rup. Ce ramane sunt componentele elementare ale moleculelor. Cianura, de exemplu, se va descompune in atomi de carbon si azot.
    Moleculele organice (cele pe baza de carbon) se volatilizeaza, sau, se transforma in gaz. Acest gaz sintetic (Syngas) poate fi folosit ca sursa de combustibil daca este curatat corespunzator.
    Compusii anorganici se topesc si se vitrifica, sau, se transforma intr-o substanta dura, sticloasa, similara la aspect si greutate cu obsidianul. Metalele se topesc si se combina cu restul materiei anorganice formand zgura.
    Spre deosebire de incineratoare, care folosesc combustia pentru a descompune deseurile, in procesul de gazificare nu are loc ardere, sau oxidare. Caldura convertoarelor cu plasma creeaza piroliza, un process prin care materia organica se descompune. Arzatoarele cu plasma pot functiona in compartimente inchise, fara ventilatie. Combustia are nevoie de oxidare, piroliza nu.

    RăspundețiȘtergere